torstai 11. elokuuta 2016

20 000 kävijää


Eilen koitti se päivä, kun täällä blogissa on käyty 20 000 kertaa. Kaksikymmentä tuhatta! Se on ihan älytön määrä.

En ikinä uskonut, että tämä asia kiinnostaisi näin monia. En voinut kuvitellakaan, että minä olisin jotenkin kiinnostava. Tai osaisin kirjoittaa kiinnostavasti. Minä! Minähän olen ihan tavallinen tyttö. Mutta siltikin tällä omalla pikku sivustollani käy aikamoinen vilinä joka päivä!

Blogin aloitettuani en missään nimessä tavoitellut suuria lukijamääriä. En tavoittele vieläkään. Se ei ole tämän blogin tarkoitus. Kirjoittaisin tätä, vaikka täällä ei kävisi ketään, vaikka tämä olisi salainen. Kirjoitan tätä itselleni, mutta minusta on silti hienoa, että ihmiset lukevat. Olen itse kertonut tästä blogista ehkä kymmenelle ihmiselle. En todellakaan ole jakanut osoitetta kovin monelle. Tietysti kaverini ovat kertoneet tästä omille kavereilleen, ja lukijoita on kertynyt sitä kautta. Mutta mistä ihmeestä te muut olette tulleet?! Minulle tämä 20 000 sivulatausta on ihan mieletön määrä!

Ilahdun jokaikinen kerta, kun huomaan jonkun kommentoineen. Olen saanut niin ihania tsemppiviestejä teiltä! Olen monet kerrat itkenyt kommenteille, ne ovat välillä niin liikuttavia. Olen saanut kuulla teidän tarinoitanne ja saanut vertaistukea. Kommentit ovat ihan parasta! Ihanaa, kun olette kirjoittaneet niitä ja jättäneet jälkenne tähän tarinaan ja minuun.

Jos olen tällä blogilla saanut edes yhden ihmisen ajattelemaan asioita, on se maailman hienoin juttu. Jos yksikin ihminen on blogiani luettuaan alkanut arvostamaan elämää edes ihan himpun verran enemmän, on minun tehtäväni suoritettu. Jos yksikin ihminen on tajunnut omien valituksen aiheiden olevan turhia, jos yksikin ihminen on sanonut läheiselleen rakastavansa luettuaan blogiani, olen mahdottoman tyytyväinen. Enemmän kuin tyytyväinen. Koska silloin tästä blogista on ollut jotain hyötyä.

N olisi niin ylpeä tästä. Hän tietää, että kirjoittaminen on minulle tärkeä juttu. Hän olisi ylpeä, että olen löytänyt kirjoittamisesta itselleni terapiakeinon ja saanut luotua jotain näin hyvää. Tämä blogi on minulle ihan hirmuisen rakas. Tämä on auttanut minua ihan älyttömästi. Ja miten ihanaa on, että tämä tarina pysyy täällä tallessa ikuisesti! Kaikessa kamaluudessaan ja surullisuudessaan tämä blogi on loppujen lopuksi aika positiivinen. Tämä on toden totta selviytymistarina. Tämä on todiste siitä, että mistä tahansa selviää, kun niin päättää.

Kuten olen kertonut, ensimmäisenä yönä N:n kuoleman jälkeen heräsin keskellä yötä ja googletin "miten selvitä puolison kuolemasta". Toivoisin, että jos joku joskus googlettaa samaa samanlaisessa tilanteessa, hän löytäisi tämän blogin. En osaa kertoa, miten siitä selviää. Mutta siitä selviää. Askel kerrallaan. Haluaisin sanoa samassa tilanteessa olevalle, että olet vahvempi kuin uskot, ja sinä selviät. Vaikka nyt ei tunnu siltä, niin valoisampia päiviä on tulossa. Minä jos joku sen tiedän. Pysy vahvana.

Kiitos ihan jokaiselle, joka on blogiini joskus eksynyt. Olette ihania. Kun tämän tarinan saa jakaa näin monen ihmisen kanssa, tuntuu se kummasti kevyemmältä kantaa. Ei täällä kukaan yksin pärjää. Kannatellaan toinen toisiamme, kun on vaikeaa.

12 kommenttia:

  1. Kiitos sulle, että sä jaat sun ajatuksia meijän kanssa ja näytät että kaikesta selvii. <3

    VastaaPoista
  2. En enää oikein muista mistä löysin blogisi, ehkä jostain jutusta missä suositeltiin tätä tai.. En muista mutta koukkuun olen jäänyt. Ei haittaa ollenkaan että kirjoitat anonyyminä, ei ole tärkeää tietää kuka oikeasti olet. Vaan se mitä kirjoitat. Itsekin kirjoittelen lähes nimettömästi ja pari tuttua lukee ja osa tuntemattomia... Ihan kiva sekin. Tsemppiä täältä jatkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun olet tänne eksynyt ja jäänyt lukijaksi. Mukavaa, kun osa kommentoijista on jo "tuttuja", jotka tunnistaa heti nimimerkistä :) Minäkin käyn blogissasi säännöllisesti lukemassa kuulumisiasi.

      Poista
  3. Ja sanottakoon vielä että olen pyörittänyt pikkublogiani nelisen vuotta ja reilusti alle tuon on katselukertoja :) Joten onnea! Oma kanava vain kirjoittamiseen,en ole pyrkinyt mihinkään liikaan mainostamiseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! :) Minulla ei ole hajuakaan, onko tuo 20 000 iso vai pieni määrä. Kaikista suosituimmissa blogeissa tuo määrä menee kai helposti rikki jo päivässä :D Mutta minulle ihan hirmuisen suuri määrä silti. Itse pidän eniten blogeista, jotka ovat aitoja ja keskittyvätkin kirjoittamiseen, eivätkä mainostamiseen.

      Poista
  4. Liityin lukijaksi myös. Ruudun tänne puolelle on välittynyt kuva herkästä ja vahvasta nuoresta naisesta, sinä olet selviytyjä! Kirjoitat niin koskettavasti ja aidoista tunteista, että usein olen lukenut silmät kyynelissä. Ihanaa, että koet myös itse saaneesi kirjoittamisesta jotain hyvää. Ainakin minua blogisi muistuttaa arvostamaan jokaista hetkeä rakkaideni kanssa, kiitos siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti! Tällaiset lämmittävät mieltä niin paljon :) Kiva, kun olet liittynyt lukijaksi, ja blogini on herättänyt monenlaisia tunteita. Kävin katsomassa sinunkin blogisi, kivaa kun kommenttien kautta löytää uutta luettavaa omallekin lukulistalle! Hyvää alkavaa syksyä sinulle! :)

      Poista
  5. Sulla on kyllä kirjoittamisen lahja 😍

    VastaaPoista
  6. Oot hyvä kirjoittamaan ja oot todella vahva! ♥ en enää muista mistä löysin sun blogin, mut koukkuun olen jäänyt. Nyt on kyllä itelläkin jääny oman blogin kirjoittelu vähemmälle ko on ollu kaikelaist täs näi ja blogien lukeminenki o jääny vähemmälle. Nyt mulla sattu olee aikaa ni päätin kommentoida ja jatkaa tätä sun blogin lukemista siitä mihin viimeks jäin. Oot todellaki selviytyjä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ♥ Blogin kirjoittaminen onkin siinä mielessä kiva harrastus, että sitä voi tehdä juuri silloin, kun siltä tuntuu ja on aikaa. Ja pitää taukoa, jos ei huvita. Kiva kun luet ja kommentoit, se merkitsee mulle paljon! :)

      Poista